Annual Insight Logo
Terug naar blog overview

Het gaat als een raket! Annual Insight gaat dit jaar 30 nieuwe toptalenten aannemen

Geschreven door:

Bart Zirschky
1 jaar geleden

De eerste maanden van dit jaar gingen weer als een raket bij Annual Insight. Nog voor de helft van het jaar zijn we wederom door de omzet van vorig jaar heengegaan. We zijn verhuisd naar een nieuw kantoor en hebben alleen al dit jaar 11 nieuwe SuperExperts® aangenomen. Tegelijkertijd zien we dat onze bestaande klanten trouw blijven en hebben we veel mooie nieuwe klanten kunnen toevoegen. Maar wat het grootste verschil maakt: Onze SuperExperts® die durven en kunnen meegroeien met deze explosieve groei. Stuk voor stuk toptalenten die ervoor zorgen dat de energie op kantoor hetzelfde aanvoelt als een bruistablet in een glas spa rood.


Start-ups zijn hip. Fijn om over te praten, leuk om over te lezen. Annual Insight valt niet meer in de categorie Start-up. Inmiddels vallen we in de typering Scale-up. Slechts één op de 200 start-ups lukt het om door te groeien, volgens een grootschalig onderzoek uitgevoerd door Deloitte. En juist deze stap zorgt voor veel kansen en grote uitdagingen.


Ook voor komend halfjaar hebben we grootse plannen. We kunnen niet alles met je delen, maar er zijn 2 dingen die we kunnen verklappen:

1. Wij gaan dit jaar minimaal 30 nieuwe toptalenten aannemen, bovenop de huidige 27 toptalenten.

2. In deze zoektocht strijden we met gerenommeerde strategieconsultants als McKinsey, BCG & Bain, grote multinationals en vooraanstaande IT bedrijven.


Ik hoor je denken. Dat wordt lastig. Toch leg ik graag uit waarom wij als kleine snelgroeiende scale-up deze ambities willen en kunnen waarmaken.


Er is steeds meer data beschikbaar in het publieke domein, en er is steeds betere technologie om deze tot waarde te brengen. Dit creëert een enorme kans voor strategische onderzoeken en adviestrajecten. De huidige advieswereld werkt nog zoals zij 10, 20 jaar geleden ook deden.

Annual Insight is anders.


Wij geloven erin dat dit anders kan en laten dit wekelijks zien bij onze klanten. Een combinatie van jonge toptalenten, vaak nog studerend, en een slimme toepassing van technologie. Een combinatie waar onze klanten van smullen. Een frisse wind berust op feiten. De constante groei van het bedrijf en de ondernemende sfeer bieden enorm veel kansen voor onze toptalenten om naast het inhoudelijke analytische werk ook op commercieel en ondernemend gebied zichzelf te ontwikkelen. Een unieke kans om de leercurve zo steil mogelijk te maken.


Waarom is deze leercurve zo steil bij start-ups en scale-ups?

Een Bachelor of Master op zak is niet genoeg binnen een kleine snelgroeiende onderneming. Je wordt voortdurend uit je comfortzone gehaald en dient ook mee te denken over marketing, strategie, HR & IT. Je dient presentaties te houden voor CEO's & CFO's die niet bij andere grote corporates op korte termijn binnen je bereik liggen. Daarnaast wordt er ook nog van je verlangd om commercieel mee te denken.

Kun je het voorstellen dat wij afgelopen maand een klant hebben geadviseerd om een overname te doen van € 210 miljoen in Zweden?

En dat in een bedrijf, waarbij de gemiddelde leeftijd 23 is.


Juist om buiten je comfortzone te treden schiet je leercurve omhoog. Elke dag nieuwe dingen doen, initiatief tonen, verantwoordelijkheid krijgen en kritische feedback durven ontvangen van je collega's die je constant zullen uitdagen.

Net als ze je ook zullen uitdagen om langer te blijven op de vrijdagmiddagborrel...

Denk je na het lezen van dit bericht: Dat lijkt mij ook gaaf! Kijk dan vooral op Annual Insight zoekt nieuw talent of nodig jezelf uit voor een kop koffie op kantoor. Wie weet ben jij straks één van de SuperExperts® met wie we de tweede helft van 2016 nog mooier gaan maken!


Dit artikel is geschreven door Bart Zirschky. Hij is te bereiken op bart.zirschky@annual-insight.nl of op 06-539 674 85 voor meer informatie.

Recente berichten

Marcos Meibergen versterkt Annual Insight als Director of Strategy

Annual Insight heeft per ingang van het nieuwe jaar zijn team versterk ...
lees meer

Hoe voorkom je als organisatie dat een groeispurt resulteert in groeipijn?

Hoe voorkom je als organisatie dat een groeispurt resulteert in groeip ...
lees meer

Binnenkomen bij een strategieconsultant?

Gewoon nieuwsgierig zijn Een baan waarbij je zelf verantwoordelijk ben ...
lees meer